hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| سکونت 27 درصد از جمعیت شهری گلستان در سکونتگاه‌های غیررسمی

گلستان| سکونت 27 درصد از جمعیت شهری گلستان در سکونتگاه‌های غیررسمی

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: ۲۷ درصد جمعیت شهری گلستان در سکونتگاه‌های غیررسمی سکونت دارند.

حسین محبوبی اظهار کرد: جلسه هم‌اندیشی در خصوص تدوین برنامه اقدام مشترک ما بین این اداره کل و شهرداران شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر استان گلستان تشکیل می‌شود.

او ضمن بیان این‌که این برنامه در ستاد بازآفرینی شهری تصویب و به تمام ادارات امور زیربنایی و روبنایی ابلاغ‌شده، گفت: در نظر است با تمامی فرمانداران و روسای ادارات و شهرداری‌ها برنامه‌های به‌صورت شهر به شهر و محله به محله مشخص و صورت‌جلسه تنظیم شود.

محبوبی افزود: طبق مصوبه هیئت‌وزیران دستگاه‌های خدمات زیربنایی و روبنایی موظف هستند حدود یک‌سوم از اعتبارات شهری مصوب دستگاه ذی‌ربط خود را در این بافت‌ها هزینه کنند.

او در خصوص سکونتگاه‌های غیررسمی هم توضیح داد: در حدود دو هزار و ۶۳۱ هکتار از مساحت شهرهای استان گلستان در حوزه سکونتگاه‌های غیررسمی واقع‌شده و حدود ۲۸۰ هزار نفر از جمعیت شهری استان که حدود ۲۷ درصد را شامل می‌شوند، در این بافت‌ها سکونت دارند. مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان افزود: سکونتگاه‌های غیررسمی در همه شهرها توسط مشاوران مطالعه و یا مطالعه آن باید آغاز شود و پروژه‌هایی که در آن‌ها تعریف می‌شود توسط دستگاه‌های اجرایی به‌تناسب اعتباراتشان اجرایی می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد